Monday, April 4, 2011

Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro!!!

Ini adalah benda yg aku beli sebab yg LAMA tu memang dan LAMA... Dah sampai masa kena upgrade sket...







Hp ni tak tau la nak komen cam mana.. Dalam semua2 hp kat pasaran aku rasa ni la yg aku berkenan.. Mula2 cadang nak angkat Motorola Milestone je xpon Motorola Defy(padahal dok bekenan kat Motorola Atrix 4G)... Last2 terbeli gak sony ni sebab aku rase die kiut tapi nampak matured... Ade keypad qwerty cam milestone and yg penting hp ni kecik... Aku x suke hp besar2 neh.. tapi skang ni cam trend lak orang pakai touch screen , padahal aku x suke sangat hp touch screen ni... Nak amek Blackberry ngan nokia e-series aku x minat lak.. dah tu xkan nak amek Blueberry lak kot.... Tu yg amek hp ni.. Isk2.... X sangka aku beli hp yg bukan keluaran MOTOROLA... Tu la.. asal Motorola jual mahal sangat, dah la puas cari x jumpe... Kan aku dah belot...


Ni lak hp2 yg aku gune sebelum ni(&still guna lagi)...


Motorola KRZR K1 - K1 ni memang hp terbaek la lam dunia ni bagi aku... Sampai skang xde yg mampu gugat hp ni lam hati aku... Design die memang terbaek... Masa baru keluar 2006 harga die rm 2k, tapi masuk 2007 harga tinggal rm999 je.. Cantik gile hp ni(bagi aku la).... Aku pakai ni 2007 sampai la skang ni masih dok gune lagi.. Xpernah rosak.. xpernah buat hal... Dah jatuh xtau berapa ratus kali, still ok.. 2 kali jatuh motor,masuk mesin basuh, termandi lam air tejun tapi still ok.. Dulu masa mule2 masuk Uniten, aku ade gak join tabligh kuar 2-3 kali.. bayangkan 3 hari aku keluar tabligh, xcas hp tapi still leh gune.. lepas 3 hari pon still ad satu bar,, belom merah lagi.. memang power la.. performance tip top.. Sound sampai skang x pecah.. Ori made in US.. Kalo nak banding KRZR ni ngan model2 RAZR memang beza jauh ar... Sejak aku pakai hp ni, aku dah stop perangai suke kejar hp... Dan sejak aku pakai hp ni jugak semua model2 hp yg baru nampak x best cam hp ni.. Dulu aku dah gi kedai dah nak angkat RAZR2 V9, tapi sampai je kedai, belek2 tetap nampak K1 aku lagi best.. so aku pon balik then gune duit tu wat overhaul motor.. haha.. Sedar x sedar dah dekat 5 tahun aku gune hp ni.. So dah sampai masa la untuk hp ni pencen... Tapi xpe.. aku still akan simpan hp ni... Skang ni tengah lam process mencari chasing ori utk phone ni.. Hish. susah tol nal cari..




Motorola E398 - Hp ni aku guna masa 2006.... Memang terbaek la phone ni... Kalau dengar di punyer speaker... Perh... Memang best music phone ever la wa cakap lu.... Dah la ade bass, siap ade spring lagi dalam die... Kalo letak atas meja masa dengar lagu, nak pulak kena lagu Must Have Been Love-roxette, memang bergegar la meje tu dek kekuatan bass die... Aku berani cakap la sony walkman memang sampah kalo nak banding ngan phone ni... Tapi sayang, sekali kena cilok masa aku gi Tesco Sg Petani... Sampai skang aku x ampon dosa sapa yg cilok tu....


Motorola L7 - Yg ni aku gune mase mule2 masuk form 6 (2006)... Masa tu trend hp semua nipis2 cam ni.. Mula2 cadang nak amek V3i, sekali sampai kedai terus jatuh hati kat L7 ni... Tapi aku pakai kejap je... sebab aku terjatuh hati lak kat e398....


Yg ni pon pengaruh iklan ni... Ni aku masa tunggu result spm lam awal 2006, masa ni 3g phone baru je kuar... Masa tu iklan celcom 3g, Siti Nurhaliza gune phone ni.... memang hot la phone ni waktu tu.. masa baru keluar tu harga die dalam RM1.8k... Bapak mahal, padahal kamera 1.3 je pon... Saiz die xyah cakap ar.. besaq tapi solid... Berat gak phone ni... ketuk kepale menang benjol ar...


Motorola C380 - Yg ni aku pakai masa dok kat asrama time form 5(2005) pon pengaruh iklan gak ni.... Tengok tv asyik iklan tepon ni je kuar.. memang terbeli ar jawabnye..... Yg ni pon ade lagi ni.. tapi ntah mane aku simpan..


Motorola 350 - Yg ni aku guna masa tahun 2004-2005... Yg ni kira hebat la waktu tu... Masih ade lam simpanan...

No comments:

Post a Comment