Tuesday, November 29, 2011

Britney Spears - I Wanna Go

Sunday, November 27, 2011

Sinead O'Connor ~ Dulu dan sekarang !!!






Salah sorang dari dua orang singer yg aku paling suka, Dolores O'Riordan(The cranberreis) & Sinead O'Connor.. No tiga Avril Lavigne, no empat Christina Perri.. ;D

Kat bawah ni salah satu lagu peberet aku..

Nak Tahu Wanita Masih Dara???



Camna nak tau???


Rekahan Bibir
Kita dapat mengenal pastinya jika bibir seorang wanita itu sangat mengancam dan berwarna kemerah-merahan. Dan rekahannya pula cantik. Selain itu, bibirnya juga bergaris-garis dan dapat dilihat dengan jelas.

Dahi Yang Berkedut
Gadis yang masih memiliki dara akan mempunyai dahi yang licin. Berbanding dengan dahi wanita yang tidak berdara yang mempunyai lapisan sebanyak tiga lapis walau masih muda. Ini dapat dilihat ketika mereka bercakap, berbual dan ketawa. Kedutan ini adalah berbeza dengan kedutan wanita yang berusia.

Bentuk Punggung
Bentuk punggung juga akan menggambarkan samada seseorang itu masih ada dara atau tidak. Bagi wanita yang tidak memiliki dara, punggunggya akan kelihatan seperti terjatuh ke bawah kerana sel-sel punggungnya mengembang kerana ransangan nafsu ketika melakukan hubungan. Apabila mereka berlari-lari dan bergerak akan kelihatan ianya seperti bergoyang-goyang. Berbeza dengan gadis yang memiliki yang pejal dan tidak bergoyang.

Telinga
Telinga gadis yang mempunyai dara akan kelihatan warna kemerah-merahan dan cantik. Wanita yang tidak punyai dara telinganya akan kelihatan leper dan tidak menawan lagi.

Tumit
Cuba lihat tumit anda. Di hujung tumit anda, cuba picitkan sedikit. Sekiranya selepas picit darah anda akan kembali ke posisi asal dengan cepat, ini bermakna anda masih berdara. Jika tidak, kawasan yang dipicit itu akan pucat dan darah kembali dengan lambat. Awas! Jaga tumit anda. Banyak kepentingan dan rahsianya lagi.
Ini hanyalah kaedah-kaedah untuk anda mengenal samada seseorang itu masih dara atau tidak. Tak payahlah nak pi test kat orang yang dah berkahwin dengan halal. Selain dara-dara yang tadi, kita masih mempunyai dara yang lain iaitu yang berkaitan dengan sensitiviti apabila berhadapan dengan lelaki.

Pipi
Jika pipi gadis itu licin, gebu dan kemerah-merahan serta tidak langsung memakai peralatan solek seperti pemerah pipi, bedak atau cecair pelembab muka, bermakna gadis itu masih berdara.
Gadis yang berdara selalunya tidak suka mengenakan make up. Terdapat juga gadis yang masih suci suka bermake-up, tatepi cara mereka bermake up tidak terlalu menonjol seperti seseorang yang ingin memikat lelaki. Sebagai contohnya sesetengah GRO, bohsia atau pelacur. Mereka akan mengenakan make up keterlaluan kerana mahukan diri mereka kelihatan jelita. tetapi disebalik kejelitaan mereka terserlah suatu rahsia, jelas mereka bukanlah lagi wanita bermaruah.

Pada raut pipi gadis yang masih dara, kelihatan merah apabila disentuh lelaki yang bukan muhrim. Terkadang raut wajah mereka menjadi merah apabila berbual atau berhadapan dengan lelaki. Mereka agak sukar untuk menyesuaikan diri dengan lelaki. Berbanding dengan wanita yang tidak berdara. Mudah sahaja mereka menyesuaikan diri dengan lelaki. Bagi yang sudah berumah tangga, kerana mereka sudah biasa dengan suami mereka. Tetapi pada golongan sebaliknya kerana mereka telah hilang dara dan sensitiviti dengan lelaki kerana sebab-sebabnya yang tadinya.

Kelihatan beberapa garis melintang pada pipi kiri dan kanan seseorang gadis yang telah berhubungan. Jika seseorang itu mempunyai lesung pipi, lesung pipinya kelihatan melekuk ke dalam dan terserlah kejelitaannya. Berbeza dengan gadis yang sudah pernah berhubung, lesung pipinya tidak terlalu dalam dan sisi lekukan itu diikuti dengan garisan yang menyambung lesung pipinya. Garis ini menunjukkan mereka telah tiada dara.

Telinga
Ketiadaan dara juga dapat dilihat dengan meneliti bentuk pada bahagian telinga kanan dan kirinya. Sedikit anak rambut akan kelihatan sebelah pipinya. Anak rambut ini berjuntai dan lembut serta halus. Anak rambut wanita pula tidak berdaya dan seolah-olah tidak bermaya serta tidak lembut lagi. Ini dapat dilihat jelas jika anak rambut itu ditiup angin. Ia mudah terselerak dan agak tidak teratur ketika ditiup angin dan apabila anak rambut itu kembali pada posisi asalnya. Pipi sisi anak rambut ini juga dilihat agak lebam dan ianya simbol wanita itu telah berkahwin.

Hidung
Hidung sesorang itu juga mampu menunjukkan samada dia pernah disentuh atau tidak. Hidung seorang gadis akan kelihatan menarik dan cantik. kedudukannya juga molek. Di hujung hidungnya kelihatan kemerah-merahan. Ini bukan kerena dia selsema atau ada masalah hidung tetapi ini kerena darah banyak tertumpu pada hidungnya. Jika anda masih dara, lihatlah hidung anda. Apabila hidung seorang gadis disentuh lelaki, hidungnya akan kelihatan begitu merah.
Begitu juga dengan wajahnya. Ini kerana sensitivitinya terhadap sentuhan. Bagi yang tidak merah pada hujungnya apabila disentuh lelaki, ini bermakna dia telah hilang dara sensitif ( dara kecil ).

Mata
Bukan mudah untuk seseorang yang hilang dara ingin menyembunyikan identitinya dari diketahui lelaki yang pandai meneliti. Sebab itu adalah wajar jika kita menjaga maruah dan menundukkan pandangan dari panahan lelaki.

Terdapat tanda lebam atau bergaris di bawah kelopak mata seorang yang tidak berdara. Lebam ini tidak seketara lebam orang yang tidak cukup tidur. Hanya sedikit garis seakan-akan hitam meliputi bawah kelopak mata yang terlipat itu. Iaitu kedutan pada bawah mata jelas dilihat jika si gadis sudah hilang dara.
Gadis yang masih dara, matanya kelihatan berseri dan tiada tanda seperti hitam, lebam atau bergaris-garis halus. Sebaliknya di sekeliling matanya kelihatan rata dan apabila dia ketawa bahagian bawah matanya tidak menampakkan kedutan.

Namun begitu…
Tidak bermakna wanita yang tidak berdara telah hilang keseriannya Sebenarnya, wanita yang telah hilang dara adalah lebih cun daripada gadis. Tidak hairanlah sekiranya janda dan isteri orang semakin menjadi rebutan. ( tak caya tanya suami anda ).
Yang menghilangkan serinya wanita tidak berdara ialah, mereka melakukan perbuatan terkutuk dan maksiat.

Bagi wanita yang berumah tangga secara halal dan mempunyai suami yang memahami..mereka cun 100x ini kerana mengikut kajian,

Rambut Wanita
Rambut wanita lebih cantik dari rambut gadis sekiranya si suami selalu membelainya. Rambutnya semakin lembut dan menawan 100x. Pada wanita yang dah berumah tangga secara halal. Hanya pakai petua biologi dari suami anda. Ini juga akan menjamin keharmonian hidup. Bukan setakat rambut sahaja, malah bibir dan beberapa bahagian lain juga akan menjadi lebih cantik dengan bantuan suami.

Tuesday, November 22, 2011

แนท-พีท Suckseed ดวลกันแบบจัดเต็ม !!

Hahaha.. Memang terbaek....

Monday, November 21, 2011

Ducati 1199 Panigale !!!

EICMA 2011 debutant Ducati 1199 Panigale is open for booking, coming soon....

Lisa Surihani semasa berumur 14 tahun !!!

Ken Block vs. Tanner Foust Gymkhana Grid Finals (HD)

Sunday, November 20, 2011

Petua Memandu Kereta Ketika Hujan !!!



Memandu ketika hujan lebat memberi kelebihan serta kesan baik untuk sistem penyejukkan, tetapi pada masa yang sama pandangan pemandu kurang jelas manakala permukaan jalan yang basah dan licin boleh mengakibatkan peratusan kemalangan yang tinggi. Ada beberapa aspek panduan jika berdepan situasi sedemikian.

Aspek pertama berkaitan kenderaan yang dipandu, iaitu:-

*Pastikan tiada kebocoran pada bahagian bawah kenderaan

*Semua pintu mempunyai dakapan (seal) yang baik

*Pastikan tiada kebocoran pada bahagian injin, kotak gear, galas dan bearing. Ini kerana air boleh memasuki bahagian yang bocor akibat tekanan arus tinggi dan ketika meredah jalan dinaiki air

*Sistem klac, sistem brek serta brek tangan dalam keadaan baik

*Keadaan bunga tayar yang baik bagi cengkaman sepenuhnya

*Pengelap (wiper), horn dan sistem elektrial iaitu bahagian lampu depan dan lampu kenderaan mestilah berfungsi dengan baik

Aspek kedua berkaitan langkah yang perlu diambil oleh pemandu ketika meredah jalan yang dinaiki air, iaitu:-

*Beri laluan kepada kenderaan berat dan anggarkan ketinggian air yang diredah dengan melihat had tinggi tayar

*Sekiranya paras air dibawah satu kaki, pemanduan boleh dilakukan tetapi pemandu perlu memendu secara perlahan. Ini bagi mengelakkan percikkan air membasahi injin khususnya bahagian sistem penyalaan

*Elakkan memendu laju kerana ia boleh menyebabkan bahagian injin dibasahi air dan pengguna jalanraya lain, khususnya penunggang motosikal dan pejalan kaki terkena tempias atau percikkan

*Selepas meredah jalan dinaiki air, elakkan terus memendu laju kerana sistem brek tidak berfungsi sepenuhnya berikutan permukaan brek yang basah.

*Bagi mengatasi masaalah ini ada beberapa panduan yang boleh dipraktikkan iaitu:

#Gunakan gear 1 dan 2 bagi kenderaan menggunakan sistem gear manual dan gear 1 bagi sistem automatik

#Tekan pedal brek serentak dengan pedal minyak bagi menghasilkan kepanasan pada permukaan brek

#Bagi kenderaan pacuan 4 roda, gear automatik sama seperti gear manual. Hadkan kelajuan antara 5 hingga 15 kmj dan jarakkan kenderaan anda dengan kenderaan dihadapan. Proses ini akan mengeringkan permukaan brek

#Uji tindakkan diatas berulangkali pada jarak 20 hingga 30 meter sahaja

#Uji sistem brek pada kelajuan 20 kmj
Sekiranya brek gagal berfungsi, ulangi proses diatas. Selepas itu uji lagi sistem brek sehingga prestasinya memuaskan sebelum memandu laju

Dan yang PENTING, Sila NYALAKAN LAMPU KENDERAAN ANDA....

Artikel diambil dari: ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA

Thursday, November 17, 2011

American Samoa vs Australia 0-31

WTF PIMPLE !!!!!

Petua Untuk Anak Cepat Bercakap !!!



Apa pulak petuanya ni?? Nak tau? Mai sini nak habaq...
Ni petua dia... Buleh la kalau nak cuba...

1. Anda perlu selalu berkomunikasi dan berinteraksi dengan anak-anak dari usia mereka masih bayi atau ketika mereka masih belum lagi pandai bercakap.

2. Gunakan ayat yang pendek dan mudah. Apabila anda mahu menerangkan sesuatu kepada anak anda, pastikan ada ruang (pause) antara satu ayat dengan yang lain supaya anak anda berpeluang memberi maklum atau tindak balas

3. Mimik muka anda semasa bercakap amat penting. Ia mestilah bersesuaian apabila menyampaikan sesuatu maksud perkataan atau ayat

4. Selalu membacakan buku untuk anak dan meluangkan masa bercerita kepada anak

5. Dedahkan anak-anak anda kepada interaksi sosial kerana dengan cara ini anda memberi peluang kepada mereka mendengar perbualan di samping berjumpa dengan orang yang baru dikenali.

6. Anda mesti menjadi pendengar yang baik dan berusaha memberi perhatian serta cuba memahami apa yang disampaikan oleh anak-anak anda. Jika apa yang disebutnya tidak jelas, anda mesti bantunya dengan menyebut beberapa perkataan yang anda rasa mungkin itulah yang cuba disebutkan oleh anak anda.

7. Amalkan selalu menyanyi bersama-sama anak atau bercerita kepadanya.

8. Selagi mana anak boleh menggunakan beberapa patah perkataan, menggunakan bahasa isyarat untuk berkomunikasi, dan memahami arahan mudah, maka boleh dikatakan perkembangan bahasa mereka adalah normal. Perbanyakkan berbual dengan anak-anak, membacakan buku cerita kepada mereka, bertanya kepada mereka, dan cuba minta mereka bercakap.

9. Andainya anak-anak sudah mula bloeh bercakap satu perkataan, ulang kembali apa yang mereka sebut dalam ayat yang sempurna. Contohnya, apabila anak menyebut “nak”, tanyakan kembali “Azman nak apa? Nak susu? Nak mainan?”. Atau apabila dia sebut “bola”, ulang kembali “Azman nak main bola?”. Jadikan ianya suatu kebiasaan.

10. Jangan sesekali kali memaksa anak-anak bercakap dan jangan pamerkan kekecewaan anda kerana mereka masih belum mampu bercakap. Bahasa yang pertama sekali anak-anak belajar adalah bahasa emosi dan mimik muka. Mereka lebih mahir membaca perasaan berbanding perkataan.

Cilok from: ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA

Less than 10% of 489,101 UPSR candidates obtained all As !!!





PUTRAJAYA (Nov 17, 2011): Less than 10% of the total 485,160 Year Six pupils who sat for the Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) exam scored all As this year.

Education Ministry director-general Datuk Seri Abdul Ghafar Mahmud said the 9.48% accounted for 46,012 pupils, marking a slight decline of 0.54% from 2010's 10.02%.

Last year, 48,327 of 482,334 candidates obtained all As.

"This is just a small drop compared to those getting at least the minimum C Grade which has increased by 1.07% from 54.38% in 2010 to 55.45% this year.

"Such fluctuation in results is normal," he said announcing the overall results of the UPSR exam at the ministry here today.

However, he said, the overall performance of UPSR candidates this year is the best since the past four years when the National Average Grade (GPN) was first introduced.

In addition, he said, the percentage of candidates who got below than the minimum level (grades D or E or combination of both) for all subjects – has decreased by 0.51% from 3.39% last year to 2.88% this year.

Abdul Ghafar also noted there was a smaller gap between rural and urban schools this year compared to last year, attributing it to efforts, such as, the School Improvement Programme, Excellent Teachers and School Inspectorate.

“The gap between rural and urban schools has been narrowed down from 0.16 to 0.15 GPN value. I believe rural schools have improved a lot, from 2.40 GPN value last year to 2.38 this year,” he added.

He said national schools scored a better percentage of those obtaining A Grade in Bahasa Melayu (Pemahaman [Comprehension]) this year, which was by 1.9%, while in Bahasa Melayu (Penulisan [Composition]), the percentage showed a decline, by 0.6%, from last year.

However, the performance of vernacular schools, in terms of A Grade achievement, improved for both the Bahasa Melayu papers, by 1.3% and 1.9% respectively.

For the English language subject, Abdul Ghafar said, the Subject Average Grade (GPMP) value was maintained at 2.74 this year, similar to that of last year, but the percentage of A Grade scorers dropped by 0.5%.

As for vernacular schools, there was a decline in terms of both GPMP and percentage of A scorers, by 0.05 and 1.2% respectively.

For Mathematics, A scorers in both national and vernacular schools dropped by 0.3% compared to last year but its overall GPMP increased by 0.01.

On the other hand, the overall result for Science showed a decline in terms of GPMP and percentage of A scorers at 0.03 and 2% respectively.

The syllabus of Bahasa Melayu and English subjects differ between national and vernacular schools but the syllabus for Mathematics and Science subjects are the same.



Source from thesundaily

The New Proton Persona -R???

Is this the new Proton Tuah-based Persona R (P3-21A)???



The Yellow car season..

We have yellow Myvi, then Dodge Charger SRT8 Super Bee and the Challenger SRT8 392 Yellow Jacket, and this week, Ford Mustang Boss 302 all this car also painted in Yellow.. And now this P3-21A also in Yellow.. ;)


Photo from paultan.org

Kenapa aku dah tak minat LPGA !!!

Sebab dia ialah.....



Both of my fav(Annika Sorestam & Lorena Ochoa) dah retired... :(

Annika Sorestam ~ Aku memang fan Annika dari aku sekolah rendah dulu lagi... So bila dia dah retired aku pon dah xberapa nak layan LPGA dah...

Lorena Ochoa ~ Selepas Annika retired aku pon sokong la Lorena pulak.. pastu bila Lorena pon dah retired aku pon terus dah tak layan LPGA... Takkan nak sokong Michelle Wie pulak... dia men mana best... Player ranking no 1 sekarang ni sapa pon aku dah xtau... haha....

Wednesday, November 16, 2011

Why Pork is prohibited in Islam

Chinese lady converts to Islam - April 2011

Tuesday, November 15, 2011

Cyberlympics Asia Championships !!!


EC-Council organizes the first Global CyberLympics Asia Pacific Championships in Malaysia...

The world’s first ethical hacking championship ever organized in Malaysia is supported by CyberSecurity Malaysia and its CEO, Lt Col (R) Prof Dato' Husin Jazri, is also appointed as the Chairman of the Technical Advisory Board for the Asia Pacific Championships. The mission behind the Global CyberLympics (http://cyberlympics.org), is to foster better cooperation and communication on cybersecurity issues among countries.

Details for Global Cyberlympics Asia Championships:

Date: Nov 15, 2011

Venue: Intercontinental Hotel (formerly Nikko hotel)

10:00 AM - Meet and brief at Dahlia Room, Level 2
10:30 AM - 5.30Pm - Competition commences
06:00 PM - 6.15PM - Awards Presentation Ceremony

Sunday, November 13, 2011

V8 Supercars 2011 - Abu Dhabi (Race 2) Full

Friday, November 11, 2011

Alan Shearer 10 second goal.

Thursday, November 10, 2011

Tower Heist !!!






I've watch this movie today with my friends and i like it... It's a comedy movie and it is a good movie to watch if you want to release tension...

Summary: Disgruntled employees at a luxury apartment complex in Manhattan (a mock version of the Trump Tower) are seeking revenge on Arthur Shaw, their boss and a corrupt Wall Street businessman, who lost their pensions in poor investments. With the help of a ‘hood criminal, various employees plan to steal 20 million dollars that they believe is stored in Shaw’s penthouse.

Mitsubishi Lancer Evolution Itasha With Special Airbag??? WTH!!!

Dem... This is what will happen if Otaku buy Evo....


2012 Peugeot 208 !!!

Peugeot will introduce its 208 hatchback into the market next spring, and the car will be available in both 3-door and 5-door form. The company says that the car represents the most ambitious specification overhaul ever undertaken by the marque, and the result is a vehicle which it says represents a true generation leap.










It’s slightly shorter and lower than the outgoing 207 (-70 mm in length, -10 mm in height), but will offer noticeably increased occupant space, with more room in the rear seats (+50 mm at the knees) and a more generous boot (+15 dm3 in volume), while at the same time being significantly lighter, about 110 kg lighter on average compared with the 207, and as much as 173 kg lighter.

General exterior design cues on the sculpted and athletic looking vehicle include a ‘floating’ grille, light signature and ‘boomerang’ rear lamps, but the two body types have been given an entirely different treatment, says the company.
As for the interior, that’s pretty much reworked through too – the instruments and controls, for example, have been completely re-thought to become entirely intuitive and clear, and are positioned around a small steering wheel, a “head up instrument panel” and a large touch screen.

Around 25% of the car’s plastics are recycled or of natural origin; as a world first, the rear bumper and the fan assembly are made entirely using these materials. Peugeot says this type of bumper alone will permit a saving in manufacturing of 1600 tonnes of fuel a year.
Five diesel models, four of which are equipped with the new generation Stop & Start (e-HDi), will be introduced at launch. As for gasoline mills, the 208 will introduce a new range of 3-cylinder petrol engines, in 1.0 and 1.2 litre VTi form. Expect more details on the Pug as it gets closer to introduction.

Credit to paultan.org

Peta Hidup !!!

Peta Hidup Kita....


Renung2kan lah.. Dan share2 kan lah ye...

Tuesday, November 8, 2011

Nissan Skyline R32: All models together !!!

Variety in the Skyline R32 range!
So behold the whole Nissan Skyline R32 range:
Click picture to enlarge...

Simca Rallye 3 !!!

Simca Rallye 3...




The Simca Rallye 3 was the last generation of the Rallye and only 1000 were made. The specs are amazing: this less than 730 kg heavy (thats the curb weight of the normal Simca Mille!) car is powered by a 1294cc engine that is capable of an output of 105ps (103hp) and is placed behind the rear wheels. It means this little package has a 35/65 front/rear weight distribution and that comes near the 911.

Abandoned Kaido Racer !!!

Time for a bit more rust on the blog! This time a bunch of abandoned kaido racers: a Toyota Crown MS125, Nissan Leopard F30 and a Nissan Skyline C210...


Abandoned Toyota Crown MS125 kaido racer..
Once a major icon of the whole kaido racer scene, but nowadays just sitting around in a grassy field…


Abandoned Nissan Leopard F30 kaido racer
However the wider FRP front fenders are unpainted and contrast with the rest of the car. Perhaps an abandoned project when the kaido racers got out of fashion in Japan???


Abandoned Nissan Skyline C210 kaido racer
It blends nicely with the rubbiish around, but actually this kaido racer is a real piece of art: it has custom widened fenders, swapped (double square) headlights, a big spoiler on the trunk and some yellow bamboo spears sticking out meters behind the rear of the car...

What a waste....

Monday, November 7, 2011

Koleksi Kata-kata Pujangga !!!



Koleksi Kata-kata Pujangga Untuk Kita Hayati Bersama :

Apabila Anda Benar : Anda tak perlu marah. Apabila Anda Salah : Anda tak boleh Marah
-Mahatma Gandhi-

Bercakap-cakap Adalah Bertukar Fikiran, Bertukar Pendapat Dan Bertukar Pengalaman. Rahsia Bercakap ialah Pandai Bicara, Pandai Bertanya Dan Pandai Mendengar.
-Pythatoras-

Perbaiki Diri Anda, tetapi JANGAN JATUHKAN ORANG LAIN
-I. Salanter Lipkin-

Diri manusia itu hanya kecil sahaja tetapi dalam diri yang kecil itu terdapat satu alam yang besar.
-Saidina Ali Abi Talib r.a-

KEJAYAAN TIDAK DATANG KEPADA MANUSIA YANG LEKA
-Charles Cahier-

Jadikanlah suatu keyakinan bahawa apa yang anda cita-citakan pasti tercapai dan apa yang anda usahakan pasti berhasil
-Thomas Alva Edison-

Semua yang dicapai oleh manusia dan yang gagal dicapai olehnya adalah kesan langsung pemikirannya
-James Allen-

Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah

-Lao Tze-

Tidak ada kecerdasan yang lebih baik daripada kecerdasan yang lain. Kecerdasan terbaik bagi anda ialah kecerdasan yang anda miliki bukan yang dimiliki oleh orang lain

-Alias Haji Muda-

Nilai manusia adalah semahal nilai matlamatnya

-Marcus Aurelius-

Persahabatan adalah perkara yang paling rumit untuk diperjelaskan. Ia bukan dipelajari di sekolah tetapi jika kamu mempelajari erti persahabatan maka kamu sebenarnya tidak mempelajari apa-apa.

-Muhammad Ali-

Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya.

-Albert Camus-

Orang bakhil tidak akan terlepas daripada salah satu daripada empat sifat yang membinasakan iaitu: dia akan mati dan hartanya akan diambil warisnya, lalu dibelanjakan bukan pada tempatnya atau ; hartanya akan diambil secara paksa oleh penguasa yang zalim atau ; hartanya menjadi rebutan orang-orang jahat dan akan digunakan untuk kejahatan atau ; adakalanya harta itu akan dicuri dan digunakan untuk berfoya-foya.

-Saidina Abu Bakar r.a-

Tidak ada kecerdasan yang lebih baik daripada kecerdasan yang lain. Kecerdasan terbaik bagi anda ialah kecerdasan yang anda miliki bukan yang dimiliki oleh orang lain.

-Alias Haji Muda-

Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah.

-Lao Tze-

Semua yang dicapai oleh manusia dan yang gagal dicapai olehnya adalah kesan langsung pemikirannya.

-James Allen-

Orang yang tidak berkemahuan untuk terus belajar dan membangunkan dirinya samalah seperti insan kerdil yang sememangnya tidak boleh membesar lagi.

-Bestari-

Tiada manusia yang Berjaya dalam semua yang dilakukannya dan kewujudan kita ini sebenarnya mesti menempuh kegagalan. Yang penting ialah kita tidak menjadi lemah semasa kegagalan itu terjadi dan kekalkan usaha hingga ke akhir hayat.

-Joseph Conrad-

“Kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan tetapi untuk mencapainya perlu seribu macam pengorbanan” ~Pujangga

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” – Khalifah Abdul Malik bin Marwan

“Kalaulah anda tidak mampu untuk menggembirakan orang lain, janganlah pula anda menambah dukanya.” ~Pujangga~

“Manusia tak akan tahu semua perkara, justeru tahu banyak perkara lebih baik dari tidak suka mengambil tahu walaupun satu perkara.” ~Pujangga~

“Sekali anda terjatuh, jangan jatuh untuk berkali-kali” ~ Pujangga~

“Hari ini bila ia datang, jangan biarkan ia berlalu pergi. Esok kalau ia masih bertandang, jangan harap ia akan datang kembali.” Kata-kata Pujangga~

“Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa.” kata-kata Pujangga~

“Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.” Kata-kata Pujangga~

“Jangan biarkan perahu hanyut tak ber’penghuni’ nanti hanyutnya tidak singgah ke pelabuhan.” kata-kata Pujangga

“Jangan abaikan permintaan orang, kalau tidak mahu permintaan anda diabaikan orang.” kata-kata Pujangga

“Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji.” ~kata-kata Pujangga

“Hari ini adalah realiti impian kelmarin, impian hari ini adalah reliti besok hari…“kata-kata Pujangga`

“Hidup ini ibarat meniti seutas tali, kadang kala kita jatuh sakit dan terluka, dan itulah yang kita rasai saat ini.” kata-kata Pujangga~

“Hanya mereka yang melepasi ujian akan melalui kehidupan dengan sabar.” kata-kata Pujangga`

Kata-kata Pujangga: “Kadangkala menyembunyikan sesuatu perkara dari pengetahuan orang lain lebih baik dari jika diberitahu pun tidak dihiraukan.”

“Sekalipun tidak pernah menjadi kaya-raya, kita masih beruntung tidak juga papa kedana” kata-kata Pujangga~

“Setiap kali tersadung, ingatlah kita tidak mahu terjatuh lagi.” kata-kata Pujangga`

“Jangan sesekali menyalahkan kesilapan diri sendiri kepada orang lain kerana orang yang tidak mengakui kelemahan diri sukar untuk berjaya.” kata-kata Pujangga`

“Kita mesti pastikan hari ini adalah milik kita kerana kita belum pasti adakah hari esok kita masih diberi peluang.” kata-kata Pujangga~

Kata-kata Pujangga:” Jangan impikan sesuatu tanpa berusaha mencapainya.”

Kata-kata Pujangga: “Kalau tidak kerana semalam kita telah berusaha, bersungguh, bersabar dan berdoa, belum tentu hari ini kita akan berada di sini.”

Kata-kata Pujangga:” Pemimpin yang berjaya ialah orang yang boleh mengawal komunikasi dengan orang yang lebih atas daripadanya dan boleh mengawal komunikasi dengan orang yang lebih bawah daripadanya.”

Kata-kata Pujangga:“Kita patut berkorban supaya orang lain juga merasai kemanisan hidup.”

Kata-kata Pujangga: “Kekuatan itu tidak terbina di atas bilangan yang ramai, tetapi kekuatan itu terbina di atas keyakinan dan optimis seseorang dan keserasian berkumpulan.”

Kata-kata Pujangga:“Berfikir sejenak, merenung masa lalu adalah permulaan yang baik untuk bertindak.”

Kata-kata Pujangga: “Rahsia untuk berjaya ialah menghormati orang lain.”

Kata-kata Pujangga: “Saya percaya; esok sudah tidak boleh mengubah apa yang berlaku hari ini, tetapi hari ini masih boleh mengubah apa yang akan terjadi pada hari esok.”

Kata-kata Pujangga: “Yang telah berlalu biarkan ia berlalu, yang mendatang hadapi dengan cemerlang.”

Kata-kata Pujangga: ” Berbuat baik jangan sekali, buatlah berkali-kali.”

Kata-kata Pujangga: “Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.”

Kata-kata Pujangga: “Kawan ketawa mudah dicari, kawan menangis keseorangan diri.”

Kata-kata Pujangga: “Jangan sesekali menggadai prinsip, demi untuk mendapat dunia yang mengiurkan.”

Kata-kata Pujangga: “Biarpun jalan itu panjang, kita akan merintisnya perlahan-lahan.”

Kata-kata Pujangga: “Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud.”

Kata-kata Pujangga: “Sesuatu khayalan kadang-kadang menjadi realiti.”

Kata-Kata Pujangga: “Tidak ada manusia yang hidup untuk gagal, tetapi tidak merancang adalah merancang untuk gagal.”

Kata-kata Pujangga: “Manusia tidak perlu dihukum kerana lupa, tetapi manusia perlu dihukum kerana sengaja lupa.”

Kata-kata Pujangga: “Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.”

Kata-kata Pujangga: “Saya sayang awak, sukarkah untuk dilafazkan?”

Kata-kata Pujangga: “Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?”

Kata-kata Pujangga: “Jika dunia ini persinggahan, mengapa tidak kita banyakkan bekalan untuk meneruskan perjalanan? Kerana kita cuma ada satu persinggahan.”

Kata-kata Pujangga: “Kekayaan boleh mengaburkan jalan yang jujur”

Kata-kata Pujangga: “Tidak akan ada kemakmuran tanpa kasih sayang, Hanya mereka yang beriman sahaja tahu akan erti kasih sayang.” & “Masihkah ada dendam yang bersisa tika tangan bersentuhan mesra.”

Kata-kata Pujangga: “Sebuah kebenaran kadangkala mengandungi kesilapan.”

Orang yang mudah bersedih hati akan sukar mencapai apa yang dicita-citakan.

Orang yang mempunyai cita-cita selalu memperoleh kemajuan di dalam hidupnya.

Cita-cita yang tinggi itu menyuburkan tabiat yang mulia. Tujuan yang besar dan mulia itu menimbulkan fikiran yang luas dan tinggi.

Cita-cita hidup bukanlah jalan yang selalu datar dan ditaburi bunga, melainkan adakalanya disirami dengan airmata dan juga darah.

Sahabat sejati adalah orang yang dapat berkata2 benar denganmu, dan bukan orang yang dapat membenarkan kata2mu.

Bersedekah kepada orang miskin, itu bererti satu sedekah sahaja. Sementara bersedekah kepada kaum kerabat, itu bererti dua sedekah ; iaitu bersedekah dan mengutamakan hubungan persaudaraan.

Diantara sikap yang boleh melahirkan perasaan kasih sayang seorang saudara kepada anda ialah memberi salam terlebih dahulu. Anda memanggilnya dengan nama yang paling digemarinya dan anda melapangkan tempat di dalam sesuatu majlis untuknya.

Apabila seseorang sudah menentukan kepercayaannya dan dia perjuangkan kepercayaan itu, semua sumber akan tertarik kepada perjuangannya itu walaupun selepas kematiannya.=Mahatma Ghandi=

Pergaulan mempengaruhi didikan otak. Oleh itu, untuk kebersihan jiwa hendaklah bergaul dengan orang2 beradab dan berbudi mulia yang dapat kita mengambil manfaatnya. = Hamka =

Jadi wanita cantik kadang2 sulit. Lelaki tidak selalu mencintai kita, tetapi sering cuma menginginkan kecantikan kita. Wanita yang tidak cantik biasanya lebih mudah, kerana kalau seorang lelaki mencintainya, bererti lelaki itu betul2 cinta padanya. = Gina Lollobrigida =

Tidak belajar bersungguh2 di waktu muda, hendak menjadi apa pada waktu dewasa?? = Anonim =

Kebanggaan terbesar dalam hidup adalah apabila kita berhasil melakukan apa yang menurut orang lain tidak dapat dilakukan. = Walter Bagehot =

Keberanian adalah keupayaan yang memungkinkan seseorang bertindak dengan baik dan mantap, walaupun ia dalam keadaan setengah mati. = Omar Bradley =

40 years old spy photos of the Skyline KPGC10 coupe !!!

They are not new but actually rather 40 years old spy photos of the Skyline KPGC10 coupe:

Back in the late 1969 and early 1970 Nissan was already developing the coupe version of the Nissan Skyline. Presumably these pictures were taken at the Nissan Granddrive test circuit.

You can clearly see it is a KPGC10-version from its rear arches:

Nice to see automotive manufacturers were just as paranoid back then about a new car leaking to the public as nowadays.

Mazda Cosmos ~ WTH????

Mazda Cosmos in scrapyard!!!

Only 1,519 Cosmos were (hand)built by Mazda, so imagine what this Cosmo scrapyard could possibly be worth for a collector/restorer!

What is the chance you find two Mazda Cosmos together? One out of a billion?

So what is the chance you will see seven together?

Petua Mencegah Rabun Mata !!!




Pilihan 1: Ambil Periuk Kera dan masakkan dalam periuk. Ambil air rebusan tersebut dan sapukan pada mata anda setiap pagi atau malam.

Pilihan 2: Ambil Akar Jambu Batu dan rebus dengan 3 gelas air. Biarkan ia mendidih sehingga airnya tinggal 1 gelas. Tapis air rebusan itu dan minum. Amalkan selalu.

Pilihan 3: Ambil 1 genggam bunga Tongking dan rebus dengan 1 gelas air sehingga mendidih. Setelah air rebusan ini sejuk, tapis airnya dan minum. Amalkan selalu.

Pilihan 4: Ambil 30 helai daun Sirih dan rebus bersama 1 gelas air sehingga mendidih. Minum setiap pagi. (Air rebusan ini boleh digunakan untuk diminum sebanyak 4 kali lagi)

Pilihan 5: Rebuskan batang dan daun Bayam Merah dan makan sebagai ulam bersama nasi atau dimakan begitu sahaja.

Pilihan 6: Kupaskan kulit Bawang Putih dan tumbuk atau hiriskan. Masukkannya ke dalam masakan harian anda.

Pilihan 7: Ambil teras kayu Merungai dan rendam dalam air kelapa selama 5 minit. Kacau rata dan minum selalu.

Pilihan 8: Sediakan 20 helai daun Sirih dan satu oz. kunyit. Parut kedua-dua bahan tersebut. Letakkan di atas penapis, tuangkan air panas dan perah.Minum air yang sudah ditapis sebanyak 2 gelas setiap hari.

Sumber : ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA

Tuesday, November 1, 2011

Top 10 Funny Reporter bloopers

TOP 10 Most Expensive Accidents EVER !

10 Worlds Most Dangerous Airports

The most dangerous roads in the world

VERY VERY UNLUCKY Reporter

Newcastle's Lasting Impression!!!


By Richard Jolly

Eight years ago, as a Russian oligarch prepared to invest in an English club, Chelsea won their final game to finish fourth in the Premier League. Ahead of them, a regular sight in the division's upper echelons, were Newcastle United. The footballing landscape has been transformed between 2003 and 2011 but there is a sudden similarity: Newcastle are third again, Chelsea fourth.

The assumption is that the established order will reassert their authority, that this is an early-season oddity. It is probably true, too, but Alan Pardew's upstarts are ignoring the law dictating that money talks. Roman Abramovich's lavishly-funded plaything trail Mike Ashley's shrewdly-run business. They are frugal on both the balance sheet and the football pitch, statistically the country's best defence and one of its most potent strikers combining to see off Stoke.

The surprise package have lost their novelty value but, far from fading away, Newcastle recorded their best result of the season. Chelsea, Manchester United and Liverpool had visited Stoke in the league, scoring only once. "All the big teams have come here and no one's won," Pardew noted. Or not until the Toon Army stormed the Britannia Stadium with the aid of a man City coveted. Instead, Demba Ba delivered a hat-trick.

Because, with the ruthlessness top teams display, Newcastle are benefiting from others' misfortunes. But for a failed medical in January, Ba would be a Stoke striker. Instead, he went, via West Ham, to Tyneside without a transfer fee. With eight goals in four games he is, along with Robin van Persie, the form forward in England and might be the signing of the summer. Then again, given the class of Yohan Cabaye, he might not even be Newcastle's most astute addition.

"Demba's played like that all year," said Pardew. "He's been brilliant for us. He doesn't miss a day's training." Sadly for Stoke, he doesn't miss many chances either. For the opener, Leon Best flicked on, Gabriel Obertan raced clear and whipped in a first-time cross. Hanging in the air, arching his neck and sending Asmir Begovic the wrong way with his header, Ba converted it brilliantly.

The second was simpler, the Senegalese rolling the ball over the line after Best's scuffed shot became a telling cross. Once again, however, Stoke's uncharacteristic inability to deal with aerial ball was their undoing, Matthew Upson glancing the ball to Best. "Two poor goals," lamented Tony Pulis, who was philosophical about the one that got away. "We really fancied Demba for a while. People have to remember we weren't getting him on a free transfer: we were paying £9 million for him. The medical people didn't think that was a risk we could take."

Ba's treble was completed from 12 yards after Robert Huth barged Best in the back. Before then, however, his contribution had extended into both boxes. His push, though scarcely powerful, resulted in Peter Crouch going to ground and Jonathan Walters thumping in the subsequent spot kick. "Both penalties were soft-ish," Pardew added. The spot kick apart, Stoke were subdued in a way they rarely are.

It was a coup for the unlikely ensemble at the back; for men like goalkeeper Tim Krul, who had started more league games for Falkirk than Newcastle before this season, and Ryan Taylor, a sometime right-sided midfielder who has proved a more reliable left-back than Ashley Cole and Patrice Evra of late, and, above all, the excellent Fabricio Coloccini. The fright-wig that seemed suitable for Halloween, if not the other 364 days of the year, should not deflect attention from the fact he is a seriously good defender.

Whatever their individual attributes, it was a triumph of teamwork. United has been an inaccurate suffix for many a Newcastle side, but not the current collective. A shared commitment to defend was epitomised by Jonas Gutierrez, haring back to provide additional cover against Jermaine Pennant, and all the more admirable as Cheik Tiote, whose battling qualities make him ideally suited to such fixtures, was absent injured. His regular accomplice, Cabaye, caressed passes with masterly assurance. Elegance, however, was less apparent than effort.

"You have to show real character and my players did that tonight," Pardew added. "They showed another side to them." They showed they are a side with unusual staying power. This is their longest top-flight unbeaten run for 61 years, since Jackie Milburn terrorised defenders on Tyneside. But United sides tend to be known for their goalscorers, rather than the group. It was Wor Jackie then. Now it is Wor Demba reminding Newcastle of past glories.

MAN OF THE MATCH: Demba Ba - Plenty impressed and Gutierrez was fantastic, but it is hard to ignore the claims of the scorer of a second hat-trick in the space of four league games. Ba's first goal was brilliantly taken and his partnership with Best is shaping up nicely.

STOKE VERDICT: A dispiriting start to a gruelling week that includes a 7,000-mile round trip to Israel in the Europa League. It is rare to see Matthew Etherington substituted when Stoke need a goal, but that was one sign that the usual threat lacked his normal spark. Crouch, too, was unimpressive. Not for the first time, Walters overshadowed some of the bigger names although there were times when Huth appeared their major attacking threat.

NEWCASTLE VERDICT: Terrific result, outstanding performance. They were organised, determined, hugely energetic in their pressing game and displaying a remarkable work ethic. It is worth remembering that some tipped them for relegation; instead, with 22 points, they are more than half way to safety already. The acid test of their credentials, however, comes after the international break when three successive Saturdays feature meetings with the Manchester clubs and then Chelsea.

Trionovel Bulan Ni ~ November !!!

Trionovel Bulan Ni ~ November...



Jom beli...